درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

رعایت 4 مقوله مهم در طراحی گرافیکی یک بنر !

طراحی بنر دارای اصول گرافیکی متعددی در زمینه های مختلف است. یکی از این زمینه ها می تواند برای بنر تولد باشد. هنگام طراحی، برای ایجاد یک طرح موثر و جذاب از نظر بصری باید این اصول طراحی رعایت شود. اصولی که برای طراحی بنر تولد باید رعایت شود می تواند با سایر زمینه ها متفاوت باشد. اصولی کلی نیز وجود دارند که در همه‌ی زمینه‌ها یکسان است و رعایت آنها موجب جلوه آمدن بنر می شود. همانطور که تا الان متوجه شده اید، امروز قرار است در مورد اصول طراحی گرافیکی بنر صحبت کنیم. برای پی بردن به این اصول جذاب چاپ بنر، در ادامه با ما همراه باشید…

 

مقوله 1 | اصل سادگی ، اصل تعادل محتوایی  :

  • اصل سادگی : برای طراحی بنر باید همواره به سادگی آن توجه زیادی شود. ساده بودن بنر همیشه مورد پسند تر از شلوغی و بی نظمی در بنر است. به عنوان مثال اگر در بنر تولد بی‌نظمی متنی یا محتوایی ایجاد شود منجر به عدم جذب مخاطب می شود. بنابرین از استفاده بیش از حد از عناصر و یا متن در طراحی بنر پرهیز کنید. چرا که مخاطب از انتخاب آن صرف نظر می کند.
  • اصل تعادل : داشتن تعادل همیشه در همه ی زمینه ها مورد پسند عموم مردم است. تعادل محتوا منجر به انتقال حس خوب به افراد می شود، بنابرین رعایت تعادل در یک بنر بسیار مهم است. حال، با توزیع یکنواخت عناصر بصری در سراسر بنر، حس تعادل ایجاد کنید. روش های گوناگونی برای ایجاد یک تعادل محتوایی در بنر ها وجود دارد. شما می توانید از طریق ترتیبات متقارن یا نا متقارن به این تعادل دست یابید.

 اصل سادگی - طراحی بنر
اصل سادگی – طراحی بنر – آی چاپ

اصول طراحی 1 اصل سادگی و تعادل

مقوله 2 | اصل کنتراست ، اصل تایپو گرافی :

  • اصل کنتراست : بهتر است در این بخش ابتدا به تعریفی از کنتراست روی بیاوریم، سپس به‌شرح آن بپردازیم. کنتراست چیست؟! کنتراست به معنی تفاوت یا تمایز بین دو یا چند عنصر در یک زمینه خاص است. اغلب برای توصیف کنار هم قرار گرفتن کیفیت ها، ویژگی ها یا ویژگی متضاد استفاده می شود. حال که معنی کنتراست آشنا شدید به بررسی آن در طراحی بنر می پردازیم. از رنگ ها، شکل ها، اندازه ها یا تایپوگرافی متضاد برای برجسته کردن عناصر مهم و جلب توجه استفاده کنید. کنتراست به ایجاد سلسه مراتب بصری کمک می کند و چشم بیننده را هدایت می کند.
  • اصل تایپو گرافی : شاید سوال پیش بیاید که تایپوگرافی به چه معناست. در این بخش ابتدا به توضیح تایپوگرافی می پردازیم سپس نقش آن در طراحی بنر بیان خواهیم کرد. تایپوگرافی چیست؟! تایپو گرافی هنر و تکنیک چینش تایپ است که به ظاهر بصری متن چاپی یا دیجیتالی اشاره دارد. این شامل انتخاب و ترتیب فونت ها، اندازه ها، فاصله و سایر عناصر طراحی بنر برای افزایش خوانایی و جذابیت است. حال برای طراحی، فونت هایی را انتخاب کنید که خوانا و متناسب با پیام و برند باشد. اندازه فونت، فاصله و تراز را در نظر بگیرید تا از خوانایی آن از راه دور نیز مطمئن شوید.

اصل کنتراست - طراحی بنر
اصل کنتراست – طراحی بنر – آی چاپ

طراحی 2 اصل کنتراست و تایپوگرافی

مقوله 3 | اصل رنگ ، اصل سلسه مراتب :

تا به اینجا در مورد اصل های سادگی، کنتراست، تایپو گرافی و… صحبت شد. این اصول مهمی هستند که منجر به ایجاد یک بنر خوب و با کیفیت و جذاب می شود. از جمله شرکت های توانمند در طراحی بنر های متفاوت و با کیفیت، شرکت آی چاپ می باشد. برای دسترسی به سایت شرکت آی چاپ می توانید به آدرس  ichapمراجعه کنید.

  • اصل رنگ : از دیگر اصول طراحی، توجه به رنگ است. شاید بتوان اینگونه عنوان کرد که از مهم ترین اصول طراحی گرافیکی بنر است. حال برای طراحی بنر، طرح رنگی را انتخاب کنید که با برند همسو باشد و احساسات مورد نظر را برانگیزد. باید از رنگ ها به شیوه ی صحیح اصتفاده شود. از رنگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید. استفاده هدفمند از رنگ در طراحی بنر منجر به ایجاد علاقه بصری و برجسته کردن اطلاعات کلیدی در بنر می‌شود.
  • اصل سلسه مراتب : اصل دیگر در طراحی بنر، می تواند اصل سلسه مراتب باشد. سلسه مراتب به معنی استفاده از فونت، وزن و سبک برای نشان دادن اهمیت و سازماندهی اطلاعات می باشد. باید به این نکته توجه‌کرد که سرفصل ها، زیرعنوان‌ها و متن‌اصلی اغلب از طریق سلسله‌مراتب تایپوگرافی متمایز می شوند. برای ایجاد یک طراحی منسجم و سازماندهی شده، تراز ثابتی از عناصر را حفظ کنید. شرکت آی چاپ در این زمینه از پیشگامان طراحی بنر محسوب می شود. شما می توانید کار های خود را با اطمینان به این شرکت بسپارید. تراز کردن عناصر در امتداد یک شبکه با استفاده از نشانه های بصری به ایجاد نظم کمک می‌ کند.
اصل رنگ - طراحی بنر
اصل رنگ – طراحی بنر – آی چاپ

اصل طراحی 3 اصل رنگ

مقوله 4 | اصل مجاورت ، اصل تکرار ، فضای سفید :

  • اصل مجاورت : اصل دیگر در طراحی بنر اصل مجاورت نامیده می شود. در این اصل عناصر مرتبط را برای ایجاد وحدت بصری و بهبود خوانایی با هم گروه بندی کنید. عناصری که به هم تعلق دارند باید از نظر فیزیکی به هم نزدیک باشند.
  • اصل تکرار :یکی دیگر از اصول طراحی بنر، اصل تکرار است که در ادامه شرح خواهیم داد. این اصل برای ایجاد ثبات‌بصری برند، عناصر‌خاص طراحی بنر مانند رنگ‌ها، اشکال یا الگوها را سراسر بنر استفاده می شود.
  • اصل فضای سفید : اصل دیگر از میان اصول طراحی بنر، اصل فضای سفید است. فضای خالی کافی در اطراف عناصر بگذارید تا به آن ها فضایی برا تنفس بدهید. فضای سفید (یا فضای منفی) به کاهش بهم ریختگی کمک می کند. همچنین فضای سفید تاثیر بصری کلی را بهبود می بخشد.

از این نوشتار در مورد چه چیزی را می توانیم فرا بگیریم…

همواره در این مقاله سعی کردیم اصولی را برای شما شرح دهیم که به شما در طراحی بنر کمک کند. همانطور که قبلا بیان کردیم بنرها طراحی های مختلفی در زمینه های متفاوت دارند. به عنوان مثال  بنر برای تولد یا فوت، جشن ها و… از جمله این اصول نیز می توان به اصول رنگ، سادگی، تایپوگرافی و… یاد کرد. همچنین سعی کردیم شرکتی را به شما معرفی کنیم که در زمینه بنر و لیبل خود را اثبات کرده است. همانطور که بیان شد شرکت ichap توانایی زیادی در این عرصه دارد. این شرکت در جشنواره تخفیفات خود، قیمت بنر تسلیت ایستاده را به صورت مناسب عرضه می کند. برای اطلاعات بیشتر در این باره به ichap مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد اصول طراحی گرافیکی در یک بنر

  1. مهم ترین اصول در طراحی بنر چیست؟
  • رنگ، تایپوگرافی، اصل مجاورت، تکرار و…
  1. در جشنواره تخفیفات شرکت قیمت بنر تسلیت ایستاده چه مقدار کاهش یافته است؟
  • قیمت بنر تسلیت ایستاده 25% کاهش یافته است.
  1. تایپوگرافی به چه معنا است؟
  • تایپو گرافی هنر و تکنیک چینش تایپ است که به ظاهر بصری متن چاپی یا دیجیتالی اشاره دارد.
موضوع رعایت 5 مقوله مهم در طراحی گرافیکی یک بنر !
نویسنده علی ملک پور
تاریخ 1402.04.29
چند اصل از اصول طراحی  بنر اصل تکرار، مجاورت، فضای سفید و …