درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

چاپ بنر و رعایت 5 اصل و قوانین لازم برای طراحی آن!

چاپ بنر در چاپخانه ها توسط دستگاه پرینت انجام می شود. بنر ها، در انواع مختلفی در بازار موجود است. برای مثال بنر تسلیت چاپ رفاه یکی  از آن ها است. بنر تسلیت پرینت می شود تا به اقوام عزیز از دست رفته بفهمانیم که با آن ها هم درد هستیم. قیمت بنر ترحیم را می توانید در سایت مشاهده کنید. در واقع تهیه و چاپ بنر برای کاربرد های مختلفی می تواند انجام شود. بیشتر بنر هایی که پرینت می شوند، بنر های تبلیغاتی هستند. بنر های تبلیغاتی، برای برند ها در ابعاد مختلف پرینت می شوند. با انواع بنر در ادامه آشنا می شویم.

نویسنده مریم بویری
تاریخ 1402/04/21
انواع بنر های موجود در بازار کاغذی، استند، پرچمی و …
طراحی بنر ها چگونه انجام می شود؟ سادگی و وضوح، پیام قوی، جذابیت بصری و …

 

بنر ها در چه انواعی در بازار موجود هستند؟

بنرها در بازار، در انواع مختلفی قابل تهیه و استفاده هستند. برای مثال همان طور که گفتیم بنر تسلیت برای فرد متوفی پرینت می شوند. قیمت بنر ترحیم بستگی به میزان طراحی و ابعاد بنر دارد. بنرها به عنوان یک وسیله تبلیغات بصری معمولاً برای جلب توجه مخاطبان و ارائه پیام مشخص به کار می‌روند. در زیر به برخی از انواع رایج بنر ها اشاره می ‌کنیم:

  1. بنرهای کاغذی: این نوع بنرها اغلب از کاغذ ساخته می‌شوند و می‌توانند در اندازه‌ ها و اشکال مختلفی موجود باشند. از این بنر ها برای تبلیغات در داخل فضا های تجاری، نمایشگاه‌ ها و رویداد های کوچک استفاده می‌ شود. بیشتر به این مدل بنر ها، فلایر یا تراکت می گویند.
  2. بنرهای استند: این نوع بنرها اغلب در اندازه‌ های بزرگ تر و بر روی استندهای فلزی یا پلاستیکی نصب می‌شوند. چاپ بنرهای استند معمولاً برای رویداد ها، نمایشگاه‌ ها، فروشگاه ‌ها و مکان‌ های عمومی انجام می شود .
  3. بنرهای پرچمی: این نوع بنرها معمولاً به صورت پرچمی توسط طراح ها، طراحی می شوند. همچنین در مکان‌ هایی که باد قوی وجود دارد مورد استفاده قرار می‌ گیرند. آن ها می‌ توانند بر روی استند ها، ستون‌ ها و ساختمان‌ ها نصب شوند.

چاپ بنر در چاپ رفاه به صورت هر یک از بنر های بالا، برای هدف معینی انجام می شود. در واقع این بسیار مهم است که هدف شما از استفاده از بنر چیست. برای مثال بنرهای کاغذی معمولاً در فضاهای تجاری مانند فروشگاه‌ها و غیره برای تبلیغ کالاها و تخفیف‌ها استفاده می شوند.

انواع بنر هایی که می توانند برند شما را ارتقا بخشند- چاپ بنر
انواع بنر هایی که می توانند برند شما را ارتقا بخشند- چاپ بنر- چاپ رفاه

انواع بنر ها 1 مناسب برای تبلیغ برند شماست

بنر های تبلیغاتی چگونه طراحی می شوند و چه قوانینی دارند؟

طراحی بنر های تبلیغاتی ممکن است به شیوه‌ های مختلفی صورت بگیرد.  بسته به نوع بنر، محتوا، هدف و هدفمندی تبلیغات ممکن است تفاوت‌ هایی داشته باشد. در طراحی بنرهای تبلیغاتی می‌توان به برخی اصول و قوانین توجه کرد که ممکن است مفید باشد. برای مثال در قیمت بنر ترحیم، رعایت این اصول و قوانین تاثیر گذار هستند. در زیر به برخی از اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی اشاره می‌کنم:

  1. سادگی و وضوح: بنرهای تبلیغاتی باید ساده، واضح و قابل فهم باشند. از استفاده اضافی از متن، تصاویر و رنگ‌ها در چاپ بنر پرهیز کنید. همچنین سعی کنید پیام خود را با استفاده از اجزای کم ولی به طور مؤثر ارائه دهید.
  2. جذابیت بصری: بنرهای تبلیغاتی باید جذابیت بصری داشته باشند تا توجه مخاطبان را جلب کنند. استفاده از تصاویر زیبا، رنگ‌های جذاب، فونت‌های مناسب و طرح‌های آراسته در چاپ بنر می‌تواند به این هدف کمک کند.
  3. پیام قوی: بنرهای تبلیغاتی باید پیام مشخص و قوی داشته باشند که به مخاطبان کمک کند متوجه محتوای شما شوند. استفاده از جملات کوتاه و اثربخش و استفاده از کلمات قدرتمند می‌ تواند در این بخش مفید باشد.
  4. توجه به نکات فنی: در طراحی بنرهای تبلیغاتی، باید توجه کافی به نکات فنی مانند اندازه و نسبت ابعاد بنر، کیفیت تصاویر و فونت‌ها داشته باشیم. همچنین باید بنر ichap ما به صورت خوانا پرینت شود.
  5. هماهنگی با برند: بنرهای تبلیغاتی باید با برند شما هماهنگی داشته باشند. همچنین از نظر رنگ، فونت، لوگو و سبک طراحی در چاپ بنر باید با برند شما هماهنگ باشد.

بنر های تبلیغاتی افقی - چاپ بنر
بنر های تبلیغاتی افقی – چاپ بنر- چاپ رفاه

انواع بنر ها 2 در کیفیت های متفاوت

چاپ بنر با طراحی بصری زیبا، چگونه انجام می شود؟

برای چاپ بنر لازم است خلاقیت داشته باشید. هرچه بنر ها از لحاظ ظاهری زیبا تر باشند، مشتری بیشتر تمایل دارد از محتوای آن باخبر شود. انتخاب اندازه و ابعاد بنر می تواند در شکل ظاهری بنر، تاثیر بیشتری بگذارد. برای بنرهای بزرگ تر مانند استند ها، باید ابعاد دقیق را مشخص کنید. همچنین، باید تصمیم بگیرید که چاپ بنر را دیجیتالی انجام دهید یا به روش پرینت افست انجام دهید.  در ابتدا برای طراحی باید از نرم افزار های مربوط به طراحی استفاده کنیم. نرم افزار های طراحی که می توانید از آن استفاده کنید برای مثال Adobe Photoshop،  Illustrator یا CorelDRAW هستند.

هدف از چاپ بنر در ichap، تاثیر گذاری بر مخاطب در مدت زمان کوتاه است. طراح باید سعی کند در طراحی از فونت های خوانا و تاثیر گذار استفاده کند. این فونت ها و طراحی ها باید طوری انجام شود که مخاطب را جذب خود کند و به سمت محتوا بکشانند. در طراحی باید سعی کنید از رنگ های با کنتراست بالا استفاده کنید. رنگ هایی با هارمونی مناسب و مکمل یکدیگر در دید مشتری زیبا به نظر می رسند. همچنین سعی کنید در فرایند چاپ بنر، توضیحات لازم را بگنجانید. به این شکل مشتری برای چاپ بنر به سمت محصول شما هدایت می شود.

بنر های افقی با پس زمینه ی تیره- چاپ بنر
بنر های افقی با پس زمینه ی تیره- چاپ بنر- چاپ رفاه

انواع بنر ها 3 در ظاهر زیبا

نتیجه گیری از قوانین بصری چاپ بنر و سوالات متداول

برای طراحی بنر به شیوه ی درست و متناسب و با قیمت مناسب به متخصصان چاپ رفاه مراجعه کنید. اگر بخواهید خودتان بنر را پرینت کنید بسیار هزینه بر و وقت گیر است. زیرا برای پرینت یک بنر به صرفه نیست که شما دستگاه پرینت بخرید تا بتوانید آن را پرینت کنید. متخصصان طراحی و چاپ بنر در این زمینه به شما کمک می کنند. پرینت کردن بنر، هزینه ی چندانی ندارد. با حداقل بودجه برای یک برند می توانید بنر مناسب پرینت کنید.

  1. چاپ بنر ichap در چه ابعادی انجام می شود؟

ابعاد بنرها بسته به نیاز مشتری و مقصد استفاده متفاوت است و می ‌تواند در اندازه‌ های مختلفی باشد. برای چاپ بنرهای بزرگ با ابعادی مانند ۱۰ فوت در ۵ فوت، از چاپگرهای بزرگ فوتونی استفاده می‌ شود. اما برای چاپ بنر های کوچکتر، از چاپگرهای جوهرافشان، لارج فرمت یا چاپگرهای دیجیتال استفاده می‌شود.

  1. آیا برای چاپ بنرهای پارچه‌ای نیاز به مواد خاصی دارم؟

بله، برای چاپ بنرهای پارچه ‌ای به مواد خاص و متمایل به کیفیت بالا نیاز دارید. مواد پارچه‌ای برای چاپ باید با کیفیت بالا و دارای ویژگی‌هایی مانند جذب جوهر و رنگدانه‌ ها و غیره باشد.

  1. آیا می‌توانید نرم‌افزارهای دیگری برای طراحی بنر پارچه‌ای معرفی کنید؟

CorelDRAW، Canva، GIMP، Inkscape و غیره نرم افزار های خوبی برای طراحی بنر هستند.