درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

دستگاه چاپ لیبل صنعتی  و 4 روش مختلف نگهداری محصولات چاپی!

دستگاه چاپ لیبل صنعتی را به عنوان دستگاه های پر کاربرد در عرصه صنعت چاپ می شناسیم. در چاپ برچسب های مختلف سرعت بسیار بالایی دارد. صنعت چاپ لیبل به دلیل گستردگی که دارد، احتیاج به دستگاه های با کیفیت و مدرن دارد. زیرا اگر ما لیبل با کیفیت بخواهیم نیازمند دستگاه های با کیفیت هستیم. می دانیم که چاپگرهای بارکد برچسب به دو دسته چاپگر برچسب بارکد انتقال حرارتی و بارکد انتقال حرارتی تقسیم می‌شوند. کاغذ برچسب حرارتی، کاغذ مخصوص چاپ برای چاپگرهای بارکد حرارتی است. کیفیت کاغذ برچسب و دستگاه چاپ لیبل صنعتی مستقیماً بر کیفیت چاپ و زمان نگهداری بارکد تأثیر می گذارد. حتی بر عمر مفید چاپگر بارکد تأثیر می‌گذارد. در این مقاله مورد روش نگهداری کاغذ برچسب حرارتی با شما صحبت خواهد کرد.

تاریخ: 02/05/1402
نویسنده: صفورا موسوی زاده
اول از همه در مورد کیفیت کاغذ برچسب حرارتی صحبت کنیم: کاغذ برچسب حرارتی به طور کلی به سه لایه تقسیم می شود، لایه زیرین پایه کاغذی، لایه …

 

اول از همه در مورد کیفیت کاغذ برچسب حرارتی صحبت کنیم

کاغذ برچسب حرارتی ichap به طور کلی به سه لایه تقسیم می شود. لایه زیرین پایه کاغذی، لایه دوم پوشش حرارتی و لایه سوم لایه محافظ است.  در این میان مهمترین عامل موثر بر کیفیت کاغذ برچسب حرارتی در دستگاه چاپ لیبل صنعتی لایه دوم است.

1.اگر روکش کاغذ برچسب حرارتی یکنواخت نباشد. باعث عمق رنگ برچسب در هنگام چاپ می شود و کیفیت چاپ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
2.اگر فرمول شیمیایی پوشش حرارتی نامعقول باشد، زمان نگهداری کاغذ چاپ حرارتی بسیار کوتاه خواهد بود.

دوم، اجازه دهید در مورد روش نگهداری کاغذ برچسب حرارتی صحبت کنیم. نگهداری کاغذ های دستگاه چاپ لیبل صنعتی دارای محدودیت زمانی است. اگر زمان نگهداری بیش از حد طولانی باشد چسب چسبندگی خود را از دست می دهد. روشهای نگهداری غیر منطقی این فرآیند را تسریع می کند.

1.پس از بسته بندی برچسب های چاپ شده، باید به صورت لایه لایه روی هم قرار گیرند.  برای جلوگیری از نفوذ چسب و چسبندگی، نباید زیاد روی هم چیده شوند.
2. کاغذ برچسب حرارتی رول شده باید به صورت عمودی روی هم چیده شود. کاغذ برچسب حرارتی دستگاه چاپ لیبل صنعتی ورقه ای باید صاف نگهداری شود. ارتفاع هر تخته نباید از 1 متر تجاوز نکند. کالا باید بیش از 10 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. (تخته چوبی(

3.هنگام نگهداری کاغذ برچسب حساس به حرارت، باید با کاغذ یا بسته بندی فیلم ضد رطوبت مهر و موم شود. از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. اگر کاغذ برچسب حرارتی را در صورت نیاز ذخیره می کنیم، می توان آن را حداقل 2-5 سال نگهداری کرد.

کاغذ چاپ حرارتی-دستگاه چاپ لیبل صنعتی
کاغذ چاپ حرارتی

روش های نگهداری برچسب 1کاغذ برچسب حرارتی

راه حل‌هایی را برای مشکلات چاپ، نگهداری و استفاده برچسب های چسبدار

اگر در فرآیند ذخیره سازی چاپ برچسب دستگاه چاپ لیبل صنعتی چسبدار با مشکلاتی مواجه می شوید. ویراستار چاپ رفاه راه حل‌هایی را برای مشکلات چاپ، نگهداری و استفاده برچسب های چسبدار ارائه می دهد.

  • معمولاً به رطوبت توجه کنید

رطوبت مورد نیاز برای محیط نگهداری مواد چسبنده دستگاه چاپ لیبل صنعتی 45%-55% است. در محیط‌های مرطوب، نفوذپذیری سطح مواد ممکن است کاهش یابد و در نتیجه چسبندگی جوهر در حین چاپ ضعیف باشد.  بنابراین، زمانی که رطوبت فضای باز بالاست، مواد اولیه نیاز به آب بندی و بسته بندی دارند.  تجهیزات کنترل دما و رطوبت مانند رطوبت گیر، تهویه مطبوع یا بخاری را نصب کنید.

  • هنگام روی هم چیدن مواد، مستقیماً زمین را لمس نکنید

گرد و غبار زیاد روی زمین تماس با زمین ممکن است باعث جذب گرد و غبار توسط مواد شود. مستقیماً دیوار را لمس نکنید، به خصوص در جنوب چین، ممکن است قطرات آب روی دیوار ظاهر شود.

  • توجه داشته باشید که دمای محیط ذخیره سازی خیلی بالا نباشد

به طور کلی، دمای محیط ذخیره سازی مورد نیاز برای مواد چسب دار 21 تا 25 درجه سانتی گراد است. دمای بیش از حد ممکن است باعث ریختن مواد دستگاه چاپ لیبل صنعتی شود. مواد فیلم بیشتر از مواد کاغذی در معرض ریزش هستند.

  • به محیط نگهداری تمیز توجه کنید:

مواد دستگاه چاپ لیبل صنعتی بسیار الکترواستاتیک است و تمایل به جذب گرد و غبار در محیط های ذخیره‌سازی دارد.

  • ذخیره سازی مواد باید از اصل اول در اولین خروجی پیروی کند:

مدیریت انبار باید از اصل اول در اول پیروی کند، زیرا برچسب های چسب دار تاریخ انقضا مشخصی دارند. بنابراین باید مرتباً مصرف شوند. از اصل اول در اولین بیرون (برای فروش یا مصرف) پیروی کنید.

چاپ برچسب حرارتی-دستگاه چاپ لیبل صنعتی
چاپ برچسب حرارتی

روش های نگهداری برچسب 2چاپ برچسب حرارتی

دمای محیط برچسب های روزانه چسب دار شیمیایی در زمستان

در یک محیط بسیار سرد، ویسکوزیته مواد چسب دار باعث  ضعیف شدن خاصیت  آن می شود.  وضعیتی که اغلب شرکت های چاپ برچسب در زمستان با آن مواجه می شوند.

دمای محیط ذخیره سازی:

دمای محیط نگهداری برچسب ichap و دستگاه چاپ لیبل صنعتی نباید خیلی پایین باشد . در فضای باز یا در محیط سرد، به راحتی می توان باعث یخ زدگی مواد چسب دار شد. اگر به درستی نگهداری نشود چسبندگی خود چسب از بین می رود.

پردازش دمای محیط:

دمای محیط نگهداری مواد و دستگاه چاپ لیبل صنعتی بسیار مهم است.  اگر درجه حرارت خیلی پایین باشد و ویسکوزیته مواد کاهش یابد، چاپ ضعیف، که بر پردازش مواد تأثیر می گذارد.

دمای محیط برچسب زدن:

دمای محیط برچسب زدن باید مطابق با الزامات محصول باشد. ابتدا لازم است مفاهیم مرتبط را معرفی کنیم. حداقل دمای برچسب زدن محصولات چسبدار به حداقل دمای محیطی اطلاق می شود. می توان برای عملیات برچسب گذاری دستگاه چاپ لیبل صنعتی از آن استفاده کرد. محدوده دمای عملیاتی محصولات چسبدار به محدوده دمای محیطی اشاره دارد. بنابراین در آن می توان برچسب را پس از چسبناک شدن بر روی سطح جسم مورد نظر اعمال کرد. هر ماده چسبدار دارای دمای برچسب گذاری مربوطه است.

دستگاه چاپ برچسب حرارتی-دستگاه چاپ لیبل صنعتی
دستگاه چاپ برچسب حرارتی

روش های نگهداری برچسب 3دستگاه چاپ برچسب حرارتی

       پردازش از پیش تعیین شده برچسب های مختلف

پردازش از پیش تعیین شده برچسب و دستگاه چاپ لیبل صنعتی ، در مناطق سردسیر بسیار مهم است. قبل از عملیات پردازش یا برچسب زدن، مواد برچسب باید برای مدتی در محیط برچسب گذاری از پیش تنظیم شود. با این کار دمای خود ماده برچسب افزایش می یابد و ویسکوزیته و عملکرد پردازش بازیابی می شود.

محدوده دمای عملیاتی:

پس از برچسب زدن، معمولا مدتی طول می کشد تا چسبندگی مواد برچسب چسبدار به تدریج به حداکثر مقدار برسد.  توصیه نمی شود ظرف یا محصول تازه برچسب گذاری شده را در محیطی با اختلاف دمای زیاد قرار دهید. در غیر این صورت، عملکرد ویسکوزیته چسب تحت تأثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، دستگاه چاپ لیبل صنعتی و برچسب ها به دلیل تغییرات دما منبسط و منقبض می شوند. برچسب های کاغذی را نباید در معرض رطوبت قرار دهیم.

تمیز کردن سطح :

ما ابتدا سطح شئ را تمیز می کنیم و سپس روی آن چاپ می زنیم. فشار برچسب گذاری باید مناسب باشد. تا اطمینان حاصل شود که ویژگی های حساس به فشار برچسب های حساس به فشار برآورده می شوند. در عین حال می توان هوای بین برچسب و سطحی که میخواهیم بچسبانیم تخلیه شود.  بنابراین، برچسب دستگاه چاپ لیبل صنعتی محکم و روان چسبانده می شود. تمیز کردن سطحی که قرار است برچسب روی آن بچسبانیم.

نتایج نگهداری از محصولات چاپی و دستگاه چاپ برچسب صنعتی

در نتیجه با چاپ رفاه می توانید به خوبی از محصولات چاپی نگهداری کنید. همانطور که میدانیم تاریخ مصرف این مواد از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت کاغذ مصرفی مهم است. کاغذ چاپ باید یکنواخت باشد. رطوبت مقوله مهمی برای نگهداری این مواد است. دما میتواند بر روی دستگاه چاپ لیبل صنعتی اثر بگذارد. حتما به دمای محیط توجه شود. زیرا دمای سرد باعث میشود مواد چسبندگی خود را از دست بدهد. در دمای گرم ممکن است مواد چسبدار بریزد. می توان از تخته هایی برای نگهداشتن مواد استفاده کرد. اگر مواد زیادی در انبار دارید برای ذخیره سازی مواد باید از اصل اول در اولین خروجی پیروی کنید. مشتریان با استفاده از تجربیات تیم ichap از بهترین نمونه های چاپی بهرمند می شوند.

سوالات متداول در رابطه با دستگاه چاپ برچسب صنعتی

  1. محصولات چاپی را در چه دمایی نگهداری کنم؟

همانطور که در فوق ذکر شد دمای کم باعث میشود چسبندگی مواد کم شود. به طور کلی، دمای محیط ذخیره سازی مورد نیاز برای مواد چسب دار 21 تا 25 درجه سانتی گراد است. اگر ما دما را زیاد کنیم مواد می ریزد.

  1. برای تهیه محصولات چاپی چه روشهایی وجود دارد؟

مراجعه به سایت چاپ رفاه و یا تماس تلفنی ودریافت راهنمایی از این مجموعه.

  1. رطوبت چه نقشی در عملکرد مواد چسبدار دارد؟

اگر رطوبت محیط یکنواخت نباشد روی کاغذ ومواد چسبدار اثر نامطلوبی دارد.