درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

رنگ ها، فونت ها و 5 عنصر برای طراحی بصری زیبا!

رنگ ها و فونت های مناسب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محصول ما دارد. دیدن یکسری از رنگ ها در لیبل، بیشتر از بقیه برای مخاطب لذت بخش است. برای مثال استفاده از رنگ های زرد و قرمز در طراحی، موجب جذب بیشتر مشتری می شود. اولین چیزی که مشتری را از دور به خود جذب می کند، طراحی جذاب در چاپ لیبل است. همچنین اهمیت استفاده درست از فونت ها در طراحی، بسیار زیاد است. استفاده ی درست در ichap فقط به معنی فونت درست و مناسب نیست. جا گیری مناسب فونت ها در برچسب بسیار حائز اهمیت است. همانطور که رنگ ها می توانند احساس مشتریان را تغییر دهند، فونت ها نیز به برند شما ارزش می‌بخشند.

نویسنده مریم بویری
تاریخ 1402/04/10
نکات استفاده از رنگ های مناسب رنگ های مناسب، روانشناسی شده و سازگار با محصول
نکات استفاده از فونت های مناسب خوانایی، پر رنگ و خوانا، مناسب با محصول

 

عناصر بصری مناسب در طراحی یک برچسب جذاب چیست؟

  1. استفاده از رنگ ها و فونت ها: استفاده از رنگ های مناسب برای نشان دادن قیمت و نام برند می تواند بسیار اثر گذار در خرید مشتری باشد. همچنین فونت های مناسب در طراحی لیبل می توانند به محصول هویت وشخصیت بدهند.
  2. تصاویر و آیکون‌ها: مانند‌ استفاده از‌ رنگ‌ها و فونت‌ها، استفاده‌ از تصاویر و آیکون‌ها در زیبایی بصری محصول موثرهستند. همچنین، استفاده از تصاویر مرتبط با محصول می تواند به مشتریان کمک کند تا به سرعت محصول را شناسایی کنند.
  3. فضا و طرح بندی: فضا و طرح بندی مناسب در طراحی برچسب اهمیت دارد. سعی کنید بین عناصر مختلف در محصول، فضای کافی به میزان مناسب باشد.
  4. استفاده از کاغذ تمام لمینیت: در چاپ برچسب سعی کنید از کاغذ های تمام لمینیت استفاده کنید. این جنس علاوه بر ظاهر زیبایی که به برچسب می دهد، مقاومت محصول را هم افزایش می دهد. استفاده از جنس و بافت متفاوت در برچسب می تواند دلیلی برای تمایز آن شود.
  5. اندازه: سعی کنید اندازه ی برچسب طوری باشد که با بسته بندی متناسب باشد. برای مثال در بسته بندی های کوچک نباید از برچسب های خیلی بزرگ استفاده شود.

تاثیر زیبایی عناصر بصری در چاپ برچسب مناسب_ رنگ ها و فونت ها
تاثیر زیبایی عناصر بصری در چاپ برچسب مناسب_ رنگ ها و فونت ها- چاپ رفاه

رنگ ها و فونت ها در برچسب 1 زیبایی عناصر بصری

تاثیر استفاده  از رنگ های مناسب در طراحی برچسب

رنگ ها در طراحی برچسب، نقش بسیار مهمی دارند و می توانند تاثیر قابل توجهی در ارتقای برند داشته باشند. رنگ ها قادر هستند احساسات و ارزش های مرتبط با محصول شما را منتقل کنند. همچنین به مشتریان کمک  می کنند ارتباط عاطفی بیشتری با محصول شما برقرار کنند. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ ها باید با استراتژی انجام شود تا در طراحی موثر باشد. باید فکر کنید که مطابق با محصولتان چه احساسی را در مشتری برانگیزید، بهتر است.

  • رنگ های مناسب برای برند های مختلف در چاپ رفاه ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، برند های خانوادگی و محصولات کودکان معمولا از رنگ های روشن و زنده استفاده می کنند. رنگ هایی مثل آبی، صورتی و زرد رنگ هایی هستند که احساسات امنیت و شادی را منتقل می کنند. در مقابل برای محصولات برند تکنولوژی، معمولا از رنگ‌های تیره و خنثی مثل مشکی و نقره ای استفاده می کنند. چرا که می خواهند در مشتریان حس قدرت و سرعت را القا کنند.
  • رنگ ها وفونت ها، باید با محصول و نوع فعالیت شما سازگار باشند. اگر شما یک برند محصولات ارگانیک هستید، انتخاب رنگ های طبیعی و زمینه مانند سبز و‌قهوه ای می‌تواند مناسب باشد. همچنین، اگر شما یک برند مربوط به صنعت خودرو هستید، انتخاب رنگ‌های پرشور مانند قرمز و نارنجی ممکن‌است مناسب باشد.
  • به روانشناسی رنگ ها، توجه کنید. هر رنگ، احساسات و واکنش های مختلفی را می تواند در مشتری ایجاد کند. به عنوان مثال آبی یک رنگ آرامش بخش است. صورتی به عنوان رنگ مهربانی شناخته می شود. همچنین قرمز به عنوان یک رنگ هیجان انگیز و انرژی بخش شناخته می شود.

تاثیر استفاده از رنگ ها با هارمونی مناسب و متناسب با محصول- رنگ ها و فونت ها
تاثیر استفاده از رنگ ها با هارمونی مناسب و متناسب با محصول- رنگ ها و فونت ها- چاپ رفاه

رنگ ها و فونت ها در برچسب 2 رنگ های مناسب

تاثیر استفاده از فونت های مناسب در طراحی برچسب

استفاده از فونت های مناسب در طراحی برچسب، یکی از نکاتی است که برای برند شما مفید است. در واقع باید بدانید که برای یک برچسب مناسب محصول شما، چه فونت هایی گیرا تر است. فونت های متناسب، در طراحی نتیجه ی بسیار چشمگیری می تواند داشته باشد. در واقع فونت مناسب در برچسب می تواند باعث شود که محصول شما، از محصول رقبا متمایز باشد. اگر انتخاب فونت مناسب در کنار انتخاب رنگ مناسب اتفاق بیوفتد، برچسب شما خاص و گیرا خواهد شد.

  • فونت مورد نظر شما باید خوانایی لازم را داشته باشد و مخاطبان باید بتوانند به راحتی اطلاعات را درک کنند. فونت های سریف و سانس در انگلیسی معمولاً خوانایی بالاتری نسبت به فونت های دیگر دارند.
  • فونت های بزرگ و پر رنگ در چاپ رفاه، می توانند احساس قدرت و قطعیت را در مشتری ایجاد کنند. سعی کنید فونتی که برای نام محصول انتخاب می کنید بزرگ باشد تا حتی از دور خوانده شود.
  • فونت های نرم و گرد می توانند تاثیر دوستانه تری بر مخاطبان بگذارند. از این راه برند شما می‌تواند با مشتریان بیشتر صمیمی شود و احساس نزدیکی مشتریان به برند شما‌را ممکن سازند.

تاثیر استفاده از فونت های مناسب در طراحی برچسب مناسب- رنگ ها و فونت ها
تاثیر استفاده از فونت های مناسب در طراحی برچسب مناسب- رنگ ها و فونت ها- چاپ رفاه

رنگ ها و فونت ها در برچسب 3 طراحی مناسب

نتیجه گیری از طراحی برچسب مناسب با استفاده از رعایت زیبایی عناصر بصری

به طور کلی برای یک برند یا شرکت بسیار مهم است که سعی در متمایز کردن برند خود داشته باشد. طراحی برچسب مناسب و استفاده از فونت‌ها و رنگ های مناسب در آن می‌تواند بسیار تاثیر گذار در طراحی باشند. استفاده از فونت ها و رنگ های درست و به جا نیاز به متخصص در زمینه ی طراحی دارد. او می بیند که برند شما برای ارائه نیاز به چه برچسبی دارد. هدف شما را بررسی می کند و مطابق با آن برای شما برچسب مناسبتان را طراحی می کند. خودمان هم می توانیم یک برچسب طراحی کنیم اما بهتر است که این کار را به فرد متخصص بسپاریم. در چاپ رفاه، همه ی نیاز های شما بررسی می شودو برچسب خاص شما برایتان تولید می شود.

پاسخ به سوالات متداول شما از طراحی برچسب اصولی و مناسب

  • برای محصولات غذایی استفاده از چه رنگ ها و فونت هایی مناسب است؟

برای محصولات غذایی، رنگ های زنده و جذاب مانند قرمز، نارنجی، زرد و سبز می تواند مناسب باشد. همچنین در ichap، استفاده از رنگ های طبیعی و مرتبط با محصول نیز جذاب است. مانند قهوه ای برای شکلات یا سفید برای لبنیات که می تواند جذابیت برچسب را افزایش دهد. استفاده از فونت های درشت و‌خوانا برای نام محصول و استفاده ازفونت های ساده و‌خوانا برای توضیحات می‌تواند مناسب باشد.

  • برای مواد شیمیایی و برچسب های هشداردهنده استفاده از چه رنگ ها و فونت ها‌یی مناسب است؟

برای مواد شیمیایی و برچسب های هشداردهنده، استفاده از برچسب های قرمز، نارنجی و زرد می تواند مناسب باشد. همچنین، استفاده از فونت های بزرگ و قابل خواندن برای نام محصول و اطلاعات هشداردهنده نیز توصیه می شود.

  • برای لوازم آرایشی استفاده از چه فونت های و رنگ هایی در ichap مناسب است؟

استفاده از رنگ ها و فونت های مناسب در لوازم آرایشی می تواند برای خرید مشتری را ترغیب کند. برای مثال استفاده از رنگ های صورتی، بنفش و طلایی می تواند جذابیت محصول را افزایش دهد. همچنین برای این محصولات باید از فونت های خوانا استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *