درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

9 نکته  برای طراحی لیبل مناسب چیست؟

طراحی لیبل به طوری که کیفیت آن خوب و با طراحی زیبا باشد برای فروش یک محصول مهم است . در واقع  برچسب چاپ لیبل بخشی از بسته بندی یک محصول به حساب می آید که نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. مشروط بر آنکه ترکیبی از طراحی زیبا و اطلاعات مفید باشد تا خرید محصول و انتخاب برای مشتری آسان  شود. پس یک طراحی لیبل خوب به تنهایی می تواند باعث بالا رفتن فروش محصولات شما و ارتقای برند شما شود. در واقع یک برچسب خوب باعث جذب یک مشتری به سمت محصول و در نهایت بالا رفتن فروش می شود. برای چاپ لیبل  اصولی در و با کیفیت باید به یکسری از نکات دقت کرد و در طراحی به کار برد.  این نکات برگرفته از تجربیات تیم حرفه ای ichap می باشد.

نویسنده مریم بویری
تاریخ 1402/3/14
نکات طراحی لیبل ابزارها، شکل و فرم، وجود لوگو، خوانایی و…
خلاقیت در طراحی عناصر تزئینی، صمیمیت در طراحی، فونت خلاقانه و…

 

اگر بخواهیم در برچسبی را خودمان طراحی کنیم باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • استفاده از بهترین ابزار های ممکن در چاپ رفاه :

برای طراحی لیبل یا لوگو منحصر به فرد ، ابتدا باید از دسترسی  به ابزار مناسب برای این کار مطمئن باشیم.

از جمله ی این ابزار ها :

Adobe suit: مجموعه ای است شامل چند نرم افزار متنوع برای طراحی پیچیده ، همچنین امکان ویرایش در این ابزار وجود دارد.

Microsoft word: نرم افزاری است که دارای قالب های آماده برای ساخت آسان برچسب است. این موضوع کمک می کند طراحان تازه کار برچسب های بسیاری را در یک صفحه ی واحد تنظیم و چاپ کنند. چاپ لیبل را می‌توانیم به افراد  متخصص در این زمینه بسپاریم و با هزینه کردن آن را چاپ کنیم.

canava : این نرم افزار، آنلاین است و دارای طیف گسترده ای از قالب های رایگان است که به شما این امکان را می دهد که با ویرایش مناسب برچسب منحصر به فرد خود را بسازید. این نرم افزار گزینه ی خوبی برای افراد تازه کار در طراحی است.

وقتی میخواهید طراحی لیبل در ichap را انجام دهید باید مطمئن شوید که اطلاعات کلیدی بدون آنکه بیش از حد شود در برچسب گنجانده شود. وقتی متن بیش از اندازه باشد ،برچسب  گیج کننده می شود،باید بدانید چه چیزی را روی برچسب درج می کنید! در واقع باید برچسب به گونه ای باشد که مشتری آن را کاملا درک کرده و مشتاق به خرید شود.

 

  نکات طراحی لیبل 1 در صنعت غذایی

همچنین به ظاهر لیبل یا برچسب بر روی کالا توجه شود.

  • به شکل و فرم بسته بندی محصول دقت کنید:

به عنوان مثال : اگر ظرف محصول کوچک باشد نمی توانیم برچسب خیلی بزرگ روی آن درج کنیم یا برعکس. همچنین نمیتوانیم اطلاعات زیاد یا جزئیات زیادی از محصول را درج کنیم زیرا اطلاعات متن، کوچک و ناخوانا می شود. نکته این است که برچسب محصول نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد تا بتواند نظر مشتری را جلب کند.

  • از یک لوگوی متناسب در طراحی لیبل استفاده شود:

برچسب  محصول باید بتواند دو کار مهم را برای شما انجام دهد:

  • به مشتری اطلاع دهد که داخل بسته بندی چه چیزی قرار دارد.
  • باید تبلیغ کننده شرکت شما باشد.

رعایت مورد اول ساده و راحت است زیرا کافی است از اطلاعات واضح و خوانا راجب داخل محصول استفاده شود. اما مورد دوم نیازمند استفاده از لیبلی است که  متناسب با محصول و تمام ویژگی های گفته  شده را باشد.

  • برچسب را واضح و خوانا طراحی کنید:

برچسب زمانی می تواند درichap کارآمد باشد! که مشتری به راحتی آن را بخواند زیرا خوانایی اطلاعات در پروژه مهم است . پس می‌توان طراحی لیبل را طوری انجام داد که بعضی اطلاعات محصول (جزئیات ) فقط از نزدیک قابل خواندن باشد. اما نام شرکت و محصول باید به گونه ای نوشته شود که حتی از انتهای یک فروشگاه دیده شود .  وقتی محصول شما روی قفسه یک فروشگاه قرار دارد این مهم است که از دور چگونه دیده می‌شود.

در طراحی خلاق و باهوش باشید تا پیشرفت کنید.

  • ترکیب خلاقانه ی فونت ها مهم هستند :

برای طراحی لیبل ، بازی کردن با فونت های متفاوت و رنگ های مکمل و سایز بسیار مهم است. توجه کنید که از بین فونت ها باید از دو یا سه فونت در طراحی استفاده شود و نه بیشتر. ضخامت های مختلف فونت ها ، استفاده از رنگ های مکمل و سایز آن در طراحی لیبل  حائز اهمیت اند. در واقع برای یک ظاهر مناسب و جذاب ، سعی کنید حداکثر فقط از دو فونت اصلی استفاده کنید .

نکات طراحی لیبل 2 در کالاهای مختلف

  • در طراحی لیبل فضای سفید کافی قرار دهید:

“فضای سفید” :  درواقع به فضای خالی بین عناصر محتلف در یک صفحه ، کارت ویزیت یا برچسب اشاره دارد. این امر اهمیت  دارد زیرا باعث می شود طراحی شما بهم ریخته نشود و چشم بیننده آن ها را ببیند. توجه به این نکته  در طراحی لیبل، موجب می‌شود اطلاعات مهم تفکیک شود و باعث زیبایی در محصول می شود.

  • اضافه کردن حداقل یک عنصر تزئینی در چاپ رفاه:

هر برچسب محصول باید حداقل دارای یک عنصر تزئینی در طراحی خود باشد تا به برچسب جلوه ی هنری بدهد. این عنصر می تواند یک عکس از محصول ،یک تصویر،الگوی تزئینی یا حتی متن با رنگ یا فونت جذاب باشد.

برای افزایش تاثیر لیبل با مشتری خودمانی تر باشید.

  • در طراحی صمیمی باشید:

به جای طراحی لیبل رسمی ، باید سعی کنید در طراحی لیبل با مشتری بیشتر صمیمی شوید و ارتباط بگیرید. این موضوع باعث می شود تا حس خوبی از محصولتان در ذهن مشتری ایجاد شود و انتخاب محصول شما باشد.

دلیل اینکه اینگونه از برچسب ها بیشتر میفروشند این است که

  • آن ها برای مشتری سرگرم کننده و صمیمی هستند.
  • دارای شخصیت هایی هستند که با ایجاد حس همزاد پنداری در مشتری باعث جا افتادن برند در ذهن مشتری می شود.

هزینه و تعرفه  طراحی برچسب چقدر است؟

هزینه ی طراحی لیبل در واقع هزینه ای است که یک برند برای طراحی لیبل به یک طراح برچسب میپردازند. تعرفه برچسب ها از 500000 تومان تا 1500000تومان است که هزینه ی دقیق آن وابسته به جنس ،سایز برچسب و… است. برای چاپ یک لیبل باید توجه کرد که میخواهیم جنس و کیفیت لیبل چگونه باشد یا با چه کیفیتی ارائه شود.

نتیجه گیری و بررسی برخی سئوالات متدوال در این زمینه

پس برای طراحی لیبل به ابزار خاصی نیاز نداریم یا لازم نیست طراحان لیبل را برای طراحی برچسب جمع کنیم. کافیست کار با ابزار ها را برای این طراحی بدانیم و خلاقیت را چاشنی کارمان کنیم تا نتیجه مطلوب شود. گاهی یک طراح مبتدی با رعایت نکات لازم می تواند رقیب برای طراح با تجربه باشد یا پیشی بگیرد . خواهیم دید برند ما تنها با رعایت این نکات ساده اما مهم و کاربردی در طراحی برچسب پیشرفت خواهد کرد.

  نکات طراحی لیبل 3استفاده در صنعت بسته بندی

  • آیا برای طراحی یک لیبل باید هزینه ی هنگفتی پرداخت کرد؟

هزینه ی طراحی یک لیبل در واقع جزو نرخ های کم محسوب و لازم نیست هزینه ی هنگفتی پرداخت شود.

  • آیا جلوه های تزئینی و کارهای هنری و زیبا برای طراحی یک لیبل مهم است یا لازم به آن نیست؟

بله بسیار مهم است زیرا با مشتری ارتباط ذهنی برقرار میکند و او را برای خرید تحت تاثیر قرار دهد.

  • آیا اگرتنها از یک نوع فونت در طراحی استفاده کنیم در انتخاب مشتری برای خرید تاثیر گذار است یا خیر؟

تاثیر گذار است و استفاده از یک نوع فونت در مقایسه با دو نوع چندان برای مشتری جذاب نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *