درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

روش های چاپ یک بنر تسلیت و 2 شیوه ی معمول چاپ بنر!

چاپ بنر تسلیت امروزه یک فرهنگ بین ما ایرانیان به حساب می آید. روش های چاپ بنر پیشرفت زیادی کرده اند. امروزه یکی از شیوه های همدردی در فوت نزدیکان،چاپ بنر تسلیت است. در واقع ما با طراحی و پرینت یک بنر،احساساتی را که راجب فرد تازه درگذشته داریم،بیان می کنیم. یا به وسیله ی آن به دیگران اطللاع میدهیم. با توجه به موقعیت فرد متوفی در خانواده یا دوستان،چاپ بنر برای او در شیوه های چاپ بنر متفاوت می شود. با این وجود وقتی به طراحی این بنر ها نگاه میکنیم یکسری نکته های مشترک در طراحی می بینیم. برای مثال:

  • برای رنگ زمینه در همه ی بنرها از رنگ مشکی استفاده شده است.
  • متن نوشته ها هر کدام در قالب هایی با طراحی های متفاومت قرار می گیرد.

 

نویسنده مریم بویری
تاریخ 22/03/1402
انواع شیوه های چاپ بنر عمودی و افقی
تعرفه چاپ بنر بستگی به طول و عرض بنر دارد

 

در ادامه انواع یک بنر تسلیت در ichap را شرح می دهیم

شیوه ی چاپ یک بنر تسلیت بستگی به هدف شما دارد. واقعیت این است که در پرینت یک بنر تسلیت با طرح افقی در طراحی دست ما باز تر است. اما در طراحی عمودی در طراحی بنرمحدود تریم مثل تعیین اندازه ها. برای پرینت یک بنردر روش های چاپ بنرابتدا ما باید انواع مختلفی از بنر ها را بدانیم. در طراحی بنر ها این موضوع که در چه ابعادی چاپ شود در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

در واقع چاپ یک بنر تسلیت یک فرهنگ میان ما ایرانیان است و گاهی در مراسم جایگزین تاجهای گل می‌شود. اینکه بنرها در روش‌های چاپ‌بنرافقی یا عمودی چاپ شوند فرقی‌ندارد ولی در طراحی افقی چون فضا بیشتر است قیمت بیشتر‌می‌شود.  بنر های عمودی را معمولا برای فضای خالی در یک مکان استفاده می کنند. آن ها برای اینکه نمایان شوند به یک  پایه ی فلزی یا پلاستیکی نیاز دارند.  از جهت تنوع در بنر های ایستاده،تنوع کمتری را شاهد هستیم.در حالی که در بنر های افقی ما شاهد طرح ها،ابعاد و اندازه های مختلفی هستیم.

  روش های چاپ یک بنر تسلیت 1 و انوع آن

دو مورد از روش های پرکاربرد در چاپ یک بنر تسلیت چیستند؟

شیوه های چاپ بنر متعدد هستند. دو مورد از پرکاربرد ترین آن ها چاپ افست و چاپ دیجیتال است که  در ادامه شرح می دهیم.

  • چاپ افست بنر یا لیتوگرافی در ichap: یکی از روش های چاپ در است که ابتدا جوهر به غلتک منتقل می‌شود. پس از آن جوهر از طریق غلتک به بنر ها منتقل می شود. به این روش پرینت، روش غیرتماسی می گویند.روش غیر تماسی یکی از روش های چاپ است که در آن چاپ بنر در تماس مستقیم با پلیت قرار ندارد. هنگامی از این روش استفاده می شود که بخواهیم بنر های زیادی را یکجا چاپ کنیم. این روش شامل دو نوع روش تحت وب و ورق می شود.
  • چاپ دیجیتال: در شیوه های چاپ برای وقتی که میخواهیم در زمان کم،بنری با کیفیت چاپ کنیم،استفاده می‌شود. این روش شامل دو نوع است. جوهر افشان و حرارتی. در روش جوهرافشان،بنر خام وارد دستگاهی می‌شود و رنگ‌های مختلف جوهر روی آن پخش می‌شود تا تصاویر به راحتی‌چاپ شوند. در روش حرارتی دستگاه ما دارای یک محفظه است که با جوهر پر می شود. وقتی بنر وارد دستگاه می شود،جوهر به دلیل حرارت بالا تصعید می شود و از جامد به گاز تبدیل می شود. بعد از گذر زمان و سرد شدن، رنگ روی بنر می نشیند. بنرهای  چاپ شده به روش حرارتی،ماندگار تر با کیفیت تر اند.

روش های چاپ یک بنر تسلیت 2

تعرفه و هزینه ی چاپ یک بنر تسلیت چقدر است؟

جنس بنر:هزینه ی چاپ بنر به جنس استفاده شده در بنر وابسته است. هرچه جنس بنر با کیفیت تر باشد،مسلما هزینه ی چاپ آن بیشتر است. هزینه ی چاپ بنر های خارجی،از بنر های ایرانی بیشتر است. پس خارجی یا ایرانی بودن  بنر در هزینه ی آن،تاثیر گذار است. اینکه چه مورد از روش های چاپ استفاده شود هم در قیمت و جنس آن تاثیر گذار است.

هزینه متر مربع بنردر چاپ رفاه: بنر های خام در دو حالت عرضه می شوند، عرض ‌3متر یا عرض 5متر. اینکه کدام  حالت باشد در هزینه ی بنر تاثیر گذار است. طبیعتا بنرهای با عرض 5 متر استفاده شده در روش های چاپ، هزینه‌ی بیشتری نسبت به بنر 3 متر دارند. زیرا فضای خالی بیشتری برای طراحی وجود دارد.

عرض و طول یک بنر در روش های چاپ باید چقدر باشد؟

عرض و طول بنر:طول و عرض بنرچاپ شده در روش های چاپ همان است که در فایل چاپ بنر است. بنر هایی که در بازار موجودند در دو سایز   20.3 و 5 عرضه می شوند. اگر طول‌وعرض فایل چاپی بنر استفاده ‌شده در روش‌های چاپ از 3.20 کمتر باشد روی بنرعرض 3.20 چاپ می شوند. مسلما هزینه و تعرفه ی آن هم بر اساس عرض 3.20 می شود. اما اگر طول یا عرض بنر از 3.20 بیشتر باشند،باید بر روی بنر با عرض 5 متر چاپ شود. هزینه ی چاپ هم بر اساس عرض 5 متر می باشد. سایز استاندارد برای بنر افقی،طول 468 پیکسلی و عرض 60 پیکسلی است. سایز استاندارد برای بنر های عمودی،طول 120 پیکسل و ارتفاع 240 پیکسل است.

حاشیه ی دور بنر باید چگونه باشد و چه چیزهایی باید رعایت شود؟

حاشیه ی دور تا دور بنر:همه ی بنر هایی که چاپ می شوند دارای حاشیه ای هستند. این حاشیه،سفید رنگ است و بیست سانتی متر است. این یعنی اگر طول و عرض بنر هرچه باشند باید 20 سانتی متر از دور بنر برای حاشیه استفاده شود. حاشیه ی سفید بنردرچاپ رفاه هزینه ی کمتری دارد نسبت به تعرفه یک متر مربع بنر در روش های چاپ دارد. در واقع برای محاسبه هزینه،تعرفه ی حاشیه ی سفید به تعرفه طول و عرض بنر در روش های چاپ اضافه می شود. البته رنگ حاشیه ی بنر باید به گونه ای طراحی شود که با رنگ پس زمینه متفاوت باشد. مثلا اگر پس زمینه ی کار شما سفید است دیگر نباید از رنگ سفید برای حاشیه استفاده شود. می توان از رنگ های طوسی یا مشکی برای پس زمینه ای به رنگ سفید استفاده کرد.

نتیجه گیری و بررسی سوالات متداول از متن بالا

رعایت یکسری نکات در نتیجه ی نهایی تاثیر گذار است. اینکه از کدام روش از شیوه های چاپ استفاده شود و طبق هدف شما کدام روش پیشنهاد شود. نکته ی دیگر حائز اهمیت در بودجه ش شماست. اگر خواهان چاپ بنری با کیفیت هستید دربین روش های چاپ ،می توانید به چاپ رفاه مراجعه کنید. در این مجموعه بهترین و با کیفیت ترین کارمطابق با بودجه ای که دارید به شما ارائه میشود.

بنر های مختلف- روش های چاپ
بنر های مختلف-روش های چاپ-چاپ رفاه

روش های چاپ یک بنر تسلیت 3 با بودجه شما

 

  • آیا برای پرینت یک بنردر ichap باید لزوما ابعاد خاصی در نظر گرفته شود؟

خیر. در واقع پرینت بنر با هر سایز و ابعادی در  امکان پذیر است.

  • طول بنر در حالت افقی چقدر است؟

طول بنر در حالت افقی معمولا با طول های 2، 2.5، 3 است. هر چند بیشتر هم میتواند باشد.

  • قیمت بنر خارجی و ایرانی چقدر است؟

هر متر مربع بنر خارجی که دارای عرض 3.20 است،67000 است. و هر متر مربع بنر ایرانی، با عرض 3 متر،52000 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *