درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

برچسب گذاری محصولات و 5 موارد استفاده از برچسب ها!

برچسب گذاری، در واقع به فرایندی گفته می شود که یک شرکت برای ارتقای برند خود انجام می دهد. در واقع لیبل ها، انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز کارفرما یکی از آن ها انتخاب می شوند. طراحی و چاپ لیبل مناسب وابسته به یکسری اصول اولیه است. رعایت این اصول موجب گیرایی هر چه تمام تر محصول در نظر مشتری می شود. همچنین باعث می شود برند شما در ذهن مشتری جا بیوفتد. مواردی که در برچسب ها ذکر می کنند می توان شامل توضیحات، تاریخ، لوگو و غیره باشد. با چینش مناسب این موارد در کنار هم می توان برچسب مناسبی را برای بسته بندی محصول برگزید.

نویسنده مریم بویری
تاریخ 1402/04/24
انواع کاربرد برچسب ها صنعت غذایی، پوشاک، دارو و …
دلایل اهمیت برچسب در برند سازی شناسایی محصول، اعتماد مشتری

 

انواع برچسب ها و موارد استفاده از هر کدام در صنایع مختلف

در صنایع مختلف، لیبل برای شناسایی و توصیف محصولات استفاده می‌ شوند. برچسب ‌های دارای تخفیف محصولات در ichap، معمولاً در صنعت خرده ‌فروشی و تجارت استفاده می‌ شوند. این به این منظور است که مشتریان اطلاع دقیقی از قیمت و تخفیف ‌های محصولات داشته باشند. برچسب های غذایی شامل  یکسری اطلاعات برای مصرف محصول هستند. همچنین، در صنایع الکترونیکی، برچسب‌های محصولات می‌توانند شامل اطلاعات فنی، کد‌های محصول، ویژگی‌ها و استاندارد های مربوط به آنها باشند.

در صنایع مد و پوشاک، برچسب‌ های محصولات ichap اطلاعاتی مانند سایز، جنس، نحوه شستشو را ارائه می ‌دهند. در صنعت داروسازی، برچسب‌ داروها شامل اطلاعات مربوط به دستورات مصرف، ترکیبات فعال، تاریخ انقضا و احتیاط‌ های لازم است. همچنین، در صنعت خودرو، برچسب‌های خودرو ها شامل اطلاعاتی مانند مدل، سال ساخت، سیستم ‌های ایمنی و غیره هستند. به طور خلاصه، برچسب‌ها در صنایع مختلف برای ارائه اطلاعات و شناسایی محصولات بکار می‌روند. همچنین  برچسب گذاری نقش مهمی در ارتباط با مشتریان و مصرف‌ کنندگان دارند.

برچسب های رولی و پشت چسب دار- برچسب گذاری
برچسب های رولی و پشت چسب دار- برچسب گذاری-چاپ رفاه

انواع برچسب ها در بازار 1 مهم برای کسب و کار شما

چرا برچسب ها در ایجاد برند و برند سازی دارای اهمیت ویژه هستند؟

برچسب‌های ichap در ایجاد برند و برندسازی اهمیت ویژه‌ای دارند به دلیل دو دلیل اصلی:

  1. شناسایی محصول: برچسب‌ ها به عنوان عنصری مشخص و منحصر به فرد در ارتباط با محصول استفاده می ‌شوند. طراحی، رنگ، فونت و لوگوی برچسب به طور مستقیم با برند ارتباط دارند و هویت برند را نشان می‌ دهند. برچسب ‌های با ‌طراحی جذاب می ‌توانند تجربه بصری قوی را ارائه کنند.
  2. ارتباط و اعتماد: برچسب‌ های چاپ رفاه به مشتریان پیام‌ ها و ارزش ‌های برند را منتقل می ‌کنند. همچنین در ایجاد ارتباط عاطفی و رابطه با مشتریان نقش مهمی دارند. یک برچسب موفق می ‌تواند هویت و ارزش‌های برند را به طور واضح و قابل فهم به مخاطبان منتقل کند. برچسب گذاری‌ های قوی و شناخته‌ شده می ‌توانند مشتریان را به یادآوری برند و انگیزه خرید را ایجاد کنند.

بنابراین، برچسب‌ ها در ایجاد برند و برند سازی برای تمایز برند و ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار مهم هستند. آن ها به عنوان نماینده ‌های بصری برند عمل کرده و می ‌توانند تأثیر قوی بر روی مشتریان داشته باشند. برچسب ها را طوری طراحی می کنند که متناسب با محصول باشند. برای مثال برای بسته بندی های کوچک برچسب های خیلی بزرگ طراحی نمی شود یا برعکس. طراحی برچسب بر مبنای یکسری اصول است که رعایت آن در طراحی برچسب واجب است.

برچسب های رولی مناسب برای پلمپ محصولات- برچسب گذاری
برچسب های رولی مناسب برای پلمپ محصولات- برچسب گذاری- چاپ رفاه

انواع برچسب ها در بازار 2 مهم برای برند شما

برچسب گذاری برای محصولات چه مزایا و معایبی دارد؟

برچسب‌ گذاری برای محصولات مزایا و معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره می ‌کنیم:

مزایا:

  1. ارائه اطلاعات: برچسب‌ گذاری اطلاعات مربوط به محصول را در اختیار مشتریان می‌گذارد. برای مثال مواد تشکیل‌ دهنده، روش استفاده، احتیاط‌ ها، تاریخ انقضا و دستورالعمل ‌های مصرف را شرح می دهد. این اطلاعات به مشتریان کمک می ‌کند تا تصمیمات خرید هوشمندانه ‌تری بگیرند.
  2. تمایز و شناخت برند: برچسب ها، به مرور باعث تمایز محصول شما می شوند. طراحی، رنگ، فونت و نماد برچسب می‌ توانند در ذهن مشتری اثر گذار باشند.
  3. قانون ‌مندی و استاندارد: برچسب محصولات، قوانین و استاندارد های مربوطه را در صورت لزوم شرح می دهد. این استاندارد ها می‌توانند به مشتریان اطمینان بیشتری درباره محصولات بدهند و از لحاظ ایمنی آن ها را مطمئن سازند. پس می توان نتیجه گرفت که با برچسب گذاری مشتریان را راهنمایی می کنید.

معایب:

  1. محدودیت‌ های فضایی: برچسب‌ ها معمولاً فضای محدودی برای نمایش اطلاعات نسبت به بنر ها دارند. این می ‌تواند باعث محدودیت در ارائه جزئیات دقیق و کامل محصولات شود. بنابراین، ممکن است برخی اطلاعات مهم در برچسب‌ها حذف یا محدود شوند.
  2. اطلاعات ناقص یا گمراه‌ کننده: گاهی برچسب‌ ها ممکن است اطلاعات ناقص یا گمراه‌ کننده را به مشتریان ارائه دهند. این می‌ تواند منجر به تصمیمات نادرست یا خرید محصولات غیر مناسب شود. پس در طراحی برچسب باید به این موضوع، دقت شود.
  3. هزینه و زمان: برچسب‌ گذاری صحیح و کیفیت بالا می ‌تواند هزینه و زمان بیشتری را مستلزم کند. از طرف دیگر، برچسب ‌های نامطلوب ممکن است به برند و محصول ضربه وارد کنند.

برچسب ها برای شناساندن برندتان به مشتری مهم هستند- برچسب گذاری
برچسب ها برای شناساندن برندتان به مشتری مهم هستند- برچسب گذاری- چاپ رفاه

انواع برچسب ها در بازار 3 مهم برای شناخته شدن برند

استفاده از برچسب شیشه ای در مراحل برچسب گذاری محصول

چاپ لیبل شیشه ‌ای (Transparent Labels) برای محصولات عمدتاً در صنایع غذایی و نوشیدنی برچسب گذاری می‌ شوند. ویژگی منحصر به فرد این برچسب، ظاهر شفاف آن است. برچسب شیشه ای از جنس PVC تولید می شود که بسیار مقاوم و با دوام است. همچنین این ویژگی را داراست که از دو جهت به خوبی مشخص است. چاپ لیبل شیشه ای توسط دستگاه چاپ به روش چاپ دیجیتال انجام می شود. جنس PVC  مقاوم و ضد آب است و همچنین قابل شستشو است. برچسب ‌های شیشه ‌ای به دلیل ویژگی ‌هایی مانند شفافیت، ضد آب بودن وغیره برای بطری‌های شیشه ‌ای مناسب هستند.

یکی از پر مصرف ترین برچسب ها بعد از برچسب کاغذی در برچسب های پشت چسب دار، شیشه ای است. برای چاپ لیبل شیشه ای از دستگاهی به نام فلاتر استفاده می شود. این دستگاه، تصویر طراحی شده از برچسب شیشه ای را روی برچسب، چاپ می کند. هزینه ی چاپ این برچسب، به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم ترین عامل، اندازه و ابعاد برچسب است. تا زمانی که  طرح نهایی برچسب چاپ نشود، نمی توان در مورد هزینه ی آن به درستی اظهار نظر کرد. برچسب گذاری برای این مدل برچسب ها کمی زمان گیر است.

نتیجه گیری از برچسب گذاری مناسب محصولات و سوالات متداول شما

نتیجه ی تمام مطالب بالا می تواند این باشد که برچسب گذاری مناسب، بسیار مهم برای برند شما است. در واقع یک برند نیاز دارد که تصویر گرافیکی از خودش در ذهن مشتری ثبت کند. به واسطه ی این تصویر گرافیکی برند، پیشرفت می کند و در ذهن ماندگار می ماند. برای مثال برچسب های برند هایی مثل مک دونالد یا کی اف سی، بسیار معروف هستند. در چاپ رفاه متخصصان شما را راهنمایی خواهند کرد.

  1. آیا در فرایند برچسب گذاری چاپ رفاه ، زمان زیادی صرف می شود؟

اگر خواهان کاری ظریف و زیبا هستید بله زمان زیادی می گیرد اما برای برند شما ارزش دارد.

  1. طرح گرافیکی برچسب، چقدر حائز اهمیت است؟

طراحی زیبای برچسب با رعایت تمام المان ها بسیار حائز اهمیت است. در واقع در نگاه اول، طرح گرفیکی است که مخاطب را جذب خود می کند.

  1. برای برچسب گذاری روی محصولات می توانیم خودمان اقدام کنیم؟

بهتر است این کار را به دست متخصصان بسپاریم. آن ها در هر مرحله از فرایند چاپ برچسب، مهم ترین نکات را در نظر می گیرند.