درباره ما

تلفن سفارشات لیبل

+۹۸۲۱۴۴۱۹۴۵۰۰
+۹۸۲۱۴۴۱۹۹۴۹۴

واتس آپ و تلگرام

09128850886

تلفن چاپ دیجیتال و بنر

واتس آپ و تلگرام

+۹۸۹۱۲۴۰۶۰۷۰۵

کاربرد های برچسب، مزایا و معایب هر کدام چیست؟

کاربرد های برچسب در انواع برچسب ها متفاوت است. اینکه چه نوع چاپ لیبل را در محصولات خود استفاده کنید بستگی به انتظارات شما دارد. هر نوع از برچسب که توسط شما انتخاب می شوند، مزایا و معایبی دارد. ممکن است برای نوع محصول شما، یک برچسب، از برچسب های دیگر برایتان کارآمد تر باشد. در کل برای یک برند یا شرکت، این مهم است که لیبل روی محصولات خود قرار دهد. برچسبی که به مدت طولانی برند آن شرکت را روی محصول نگه دارد. انواع برچسب ها در ichap وجود دارند. برای مثال: خودچسب، حرارتی، PVC، نایلون و فلزی که باید سعی کنید بهترین و کاربردی‌ترین را برای محصولتان انتخاب کنید.

نویسنده مریم بویری
تاریخ 1402/04/07
کاربرد های برچسب خودچسب در صنعت خودرو سازی، الکترونیک و پزشکی
کاربرد های برچسب حرارتی داروسازی، لوازم تحریر، پوشاک و لوازم خانگی

 

مزایا و معایب برچسب از نوع خودچسب، و کاربرد های آن در ادامه

  • مزایای لیبل های خودچسب: برای استفاده، آسان هستند. در واقع کافی است چسب پشت آن را جدا کنید تا روی سطح مورد نظر بچسبد. همچنین این برچسب ها در انواع طرح ها و رنگ ها قابل چاپ هستند و محدودیتی ندارند. خود چسب ها، معمولا در برابر شرایط محیطی مثل رطوبت و خوردگی مقاوم هستند پس دوام نسبتا خوبی دارند. این برچسب ها روی هر سطحی مثل پلاستیک،فلز،چوب، شیشه و کاغذ به آسانی می چسبند.
  • معایب برچسب های خودچسب: این برچسب ها، ممکن است در شرایط خاص مثل حرارت زیاد از محصول جدا شوند. همچنین به طور کلی یک بار بر روی محصول چسبانده می شوند و قابلیت تغییر اطلاعات ندارند. در صورتی که نیاز باشد اطلاعات محصول جدید شود، لازم است برچسب جدیدی چسبانده شود. برچسب های خودچسب، در مقایسه با برچسب های حرارتی، هزینه ی بالاتری دارند. چاپ این برچسب، نیاز به دستگاه چاپ خاصی دارد که ممکن است هزینه ی بالایی داشته باشد.

کاربرد های برچسب خود چسب: برچسب های خود چسب در صنایع مختلف و برای مصارف متنوع استفاده می شود. برای مثال از این برچسب ها در بسته بندی محصولات غذایی، بهداشتی و غیره استفاده  می شود. از دیگر کاربرد های برچسب خود چسب، می‌توان به کاربرد آن در صنعت خودرو سازی، الکترونیک و پزشکی اشاره کرد.

مزیت ها و معایب برچسب های خودچسب و حرارتی- کاربرد های برچسب
مزیت ها و معایب برچسب های خودچسب و حرارتی- کاربرد های برچسب- چاپ رفاه

کاربرد های برچسب 1 خودچسب و حرارتی

مزیت ها و معایب برچسب نوع حرارتی، و کاربرد های آن در ادامه

  • مزایای برچسب های حرارتی: چاپ شدن آن ها بسیار سریع اتفاق می افتد و استفاده از آن آسان است. همچنین هزینه ی کمتری دارد زیرا چاپگر های حرارتی نیاز به جوهر و کارتریج ندارند. به همین دلیل هزینه ی چاپ به دلیل قابل توجهی کمتر است. این برچسب ها نیاز به نگهداری خاصی ندارند. مثلا نیازی نیست که آن ها را تمیز کنید یا به طور خاصی از آن ها نگهداری کنید. به این صورت در وقت و زمان و هزینه صرفه جویی می شود.
  • معایب برچسب های حرارتی: این برچسب ها در تنوع رنگ ها دارای محدودیت هستند. این برچسب ها تنها در دو رنگ مشکی و سفید قابل چاپ هستند. این محدودیت ممکن است باعث شود نیاز های محصول در طراحی برآورده نشود. این برچسب ها در حرارت بالا ممکن است شکل و فرم خود را از دست بدهد. از بازدهی این برچسب ها با گذشت زمان کاسته می شود و بعد از مدتی، مثل روز اول نیست. برای چاپ برچسب های حرارتی نیاز به چاپگر خاصی است که ممکن است هزینه بر باشد.

کاربرد های برچسب حرارتی در ichap: به طور کلی این برچسب ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند. برای مثال در صنایعی مثل داروسازی، لوازم تحریر، پوشاک و لوازم خانگی کاربرد دارند و استفاده می شوند.

کاربرد های برچسب PVC، مزیت ها و معایب آن

  • مزایای برچسب هایPVC: این برچسب ها مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. به همین دلیل برای بسته بندی محصولاتی مناسب است که به طور مداوم با آب در تماس هستند. همچنین دیگر کاربرد های برچسب را می توان در دماهای بالا مشاهده کرد. برچسب PVC در دماهای بالا تحمل می کند و مناسب برای محصولاتی است که به تبادل گرما نیاز دارند. PVC، همچنین انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان آن را خمیده کرد یا به آن شکل و فرم داد. انعطاف پذیری بالا و همچنین مقاومت بالایی در برابر شکستن دارند و ترک نمیخورند.
  • معایب برچسب هایPVC: این برچسب از لحاظ زیست محیطی می توان آسیب رسان باشد. این برچسب، شامل مواد شیمیایی سمی است که فرآیند تولید و تجزیه‌ی آن می‌تواند آب یا هوا را آلوده کند. PVC، قابل سوختن است و وقتی در معرض آتش باشد می سوزد و دود سمی ایجاد می کند. همچنین PVC، قابلیت بازیافت کمتری دارد. بنابراین ممکن است به طور مستقیم به محیط زیست وارد شود و در فرآیند تجزیه ی آن مشکلاتی به وجود آید.

کاربرد های برچسب های PVC: از جنس پلی وینیل کلراید هستند که کاربرد های متعددی دارند. از آن ها در صنایع خودرو‌سازی، الکترونیک، داروسازی، غذایی، شیمایی و در بسته بندی محصولات از آن‌ها استفاده می شوند.

مزیت ها و معایب برچسب های PVC و نایلون- کاربرد های برچسب
مزیت ها و معایب برچسب های PVC و نایلون- کاربرد های برچسب- چاپ رفاه

کاربرد های برچسب 2 PVC و نایلون

برچسب نایلون، کاربرد های برچسب و مزیت ها و معایب آن

یک نوع برچسب در چاپ رفاه است که از مواد نایلون ساخته شده است. برخلاف PVC، این برچسب ها قابل بازیافت هستند.

  • مزایای برچسب نایلون: این برچسب دارای دوام و مقاومت در برابر شکستگی و سایش است و انعطاف پذیری خوبی دارد. در برابر رطوبت و آب مقاوم است و همچنین به علت جنس نایلونی آن، خاصیت بازیافت هم دارد. برچسب نایلون، قابلیت چاپ خوبی دارد و می توان طرح ها و اطلاعات مختلف را به روی آن چاپ نمود. از دیگر کاربرد های نایلون می‌توان به پلمپ کردن محصولاتی مثل بطری‌های نوشیدنی یا ظرف سس ومربا اشاره کرد.
  • نایلون، نسبت به حرارت حساس است و ممکن است در دمای بالا تغییر شکل بدهد و آسیب ببیند. در صورتی که برچسب نایلون در طبیعت رها شود و بازیافت نشود، زمان تجزیه ی آن طولانی می شود. پس ممکن است رها کردن آن ها در طبیعت محیط زیست را به مدت طولانی، تحت تاثیر قرار دهد.

کاربرد برچسب نایلون: معمولا برای پلمپ درب محصولات ار آن ها استفاده میشود.

کاربرد برچسب فلزی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

برچسب فلزی نوعی از برچسب است که از مواد فلزی مانند آلومینیوم یا استیل ساخته می شود. موارد کاربرد های برچسب فلزی در صنایع خودرو سازی، الکترونیک و تولید محصولات لوکس است.

  • مزایای برچسب فلزی: این برچسب ها دارای دوام و مقاومت بالایی هستند که از جنس آن ها ناشی می شود. در برابر شکستگی، سایش و ضربه مقاوم اند و محتوای برچسب را حفظ می کنند. این برچسب ها در ichap به دلیل ظاهر جذاب و زیبایی که دارند، برای تزئین وطراحی استفاده می شوند. همچنین کاربرد های برچسب در دماهای بالا از مزیت آن محسوب می شود. چون می تواند در برابر حرارت مقاومت کند و ممکن است در دماهای بالا قابل استفاده باشد. در برابر شرایط آب و هوایی نیز مقاوم است.
  • هزینه ی این نوع برچسب در چاپ رفاه معمولا از برچسب های دیگر بیشتر است. بنابراین ممکن است هزینه ی بیشتری برای تولید ومصرف آن صرف کرد. برچسب فلزی، به دلیل استفاده از مواد فلزی، سخت و سنگین است و ممکن است برای برخی محصولات مناسب نباشد. انعطاف پذیری کمی در کاربرد های برچسب دارد و به سختی قابل تغییر شکل دادن است.

کاربرد ها، مزایا و معایب برچسب های فلزی- کاربرد های برچسب
کاربرد ها، مزایا و معایب برچسب های فلزی- کاربرد های برچسب- چاپ رفاه

کاربرد های برچسب 3 برچسب فلزی

نتیجه گیری از مطالب بالا و پاسخ به سوالات متداول شما

به طور کلی مهم این است که شما در چه حیطه ای فعالیت می کنید؛ نوع محصول شما مهم است. برای مثال نمی توان برای بسته بندی خوراکی، از برچسب فلزی استفاده کرد. هر نوع برچسب باید در مکان مناسب به کار گرفته شود وگرنه کاربرد خود را از دست می دهد. به غیر از نوع برچسب، طراحی و چاپ منحصربه فرد نیز در ارتقای برند شما تاثیر گذار است. در چاپ رفاه تمام این موارد سنجیده می شود تا بهترین محصول در دستان شما قرار گیرد.

  1. فرآیند تجزیه ی برچسب نایلون چه اندازه طول می کشد؟

تقریبا 300 سال زمان می برد تا یک فرآورده از جنس نایلون تجزیه شود.

  1. برای صنایع غذایی بیشتر چه نوع برچسبی مناسب است؟

برای صنایع غذایی بهتر است از برچسب های کاغذی پشت چسب دار استفاده کنید. همچنان به بسته بندی محصول شما مربوط دارد.

  1. برچسب های حرارتی چگونه تولید می شوند؟

ابتدا طرح و اطلاعات را طراحی می کنند. سپس دستگاه با استفاده از سنسور های حرارتی، ریبون را گرم کرده و ماده رنگی به سطح برچسب منتقل میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *